Thursday, April 21, 2011

sekadar renungan

Andainya ada diantara kita nanti berubah hala serta memungkiri janji... Jangan ada benci...
Bestnya kalu hdp kita seindah cerita dlm novel...tp hakikatnya tak siapa yg tahu kecuali DIA..
Adik ketawa di rantau abang... Penyu menangis siapalah tahu..
Bila hati sedih..minda kata sabarlah.. Bila hati gembira..minda kata syukurlah.. Hebatkan kurniaan Allah ini..semua ada kebaikan..
Dekat dibahu untuk dilindung, dekat dihati untuk dikasihi..itu fitrah kejadian wanita.. Tp lihat apa dimana kddukan wanita kini..ada ditangan ada jua ditelapak kaki.. Sadisnya..
"kenapa ni?" Tanya akal pada hati. "Aku sakit" jwb hati. " kau nak penawar?" tanya akal lagi. "nak!" jwb hati bsungguh. "munajatlah padaNYA, ubati sakitmu dgn kalamNYA, pasti kau akn sembuh" pujuk akal. "terima kasih" jwb hati senyum bermakna.
Sabar2..x rugi org yg sabar ni.. Relaks mai..!
Maaf...
Aku mengetahui bahawa Engkau menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Kau tentukan... Amin..
Jika hati kata ya dan akal kata tidak... Mana satu nak ikut?
Rasululah bersabda - Aku telah dberi pilihan antara mberi syafaat @ dmasukkan stgh dr umatku kedlm syurga. Maka aku memilih mberi syafaat krn hal itu lbh umum dn dpt mcukupi. Sesungguhnya syafaat itu bkn utk org2 beriman yg tdahulu ttp dberikan kpd org2 yg bdosa..
Knp ssh sgt nak bt keputusan.. Aduhai.. Knp byk sgt yg ko pikir ni?..
Sabarlah sahabat..kuatkan hatimu.. Biar kita derita dalam iman.. Kelak kita akn dimuliakan.. Jika tidak didunia..INSYAALLAH pasti DISANA
Tidak dinamakan perjuangan tanpa kesulitan namun sebaliknya ada ketenangan. Yang pasti kita tidak bersendrian..kerana Allah tetap bersama orang2 yang sabar dalam kepayahan
Jadikan Aku teman setiamu..akan Ku jadi temanmu diakhirat kelak.. (KALAMULLAH)
Tenangkan hati, damaikan minda.. InsyaALLAH kptsan akn dperolehi
Jujurlah padaku bila kau tak lagi suka, tinggalkanlah aku bila tak mungkin bersama. Jauhkanlah aku lupakan diriku selamanya.,
Sesegar HEMBUSAN KASTURI, sedamai EMBUN HIDAYAH,.moga langkah kaki masih kuat menuju LAYAR KEINSAFAN disaat hati masih teguh mencari DESTINASI CINTA..moga masih ada JALAN PULANG bagiku untuk terus mencari NURKASIH untuk bersama MELAKAR CINTA DIPINTU SYURGA..
Rasulullah bersabda diakhirat kelak setiap para nabi diberi mimbar2 yg dbuat dr Nur. Mrk ddk diatas mimbar itu dn tersisa mimbarku yg aku tdk dudukinya. Aku bdiri dhadapan Tuhanku krn bimbang jika aku dimasukkn kedlm syurga sdgkan umatku tertinggal dbelakangku.. Selawat penuh kasih buatMU Ya Rasulullah.. Setinggi langitpun kasihku pdMU tak kn manpu menandingi CintaMU pd kami.. SUBHANAALLAH
Tika terkuak jendela hari..fajarpun belum menyising lagi...tercari-cari kemana telah pergi..dia yg pernah menemani dsisi..ku harap sinar menerang kabus..agar terang lorong pjalananku..ku harap cerah siangku hari ini..mendung pula menutupi..
Dugaan menjadikn mental kita kuat, masalah menjadikn kita befikir, huru hara menjadikn kita tabah, hebat tak Allah? semua ada hikmah..
Sabda Rasulullah - "Apabila kamu tidak dpt mberi kebaikan kpd org lain dgn kekayaanmu beriknlah mrk kebaikan dgn wajahmu yg berseri-seri disertai akhlak yg baik"
Kembalikanlah kpd rasa cinta dan kecintaan. Seindah ketika cinta itu diciptakan. Dgn nama Allah yg Maha Pengasih dan Penyayang. Aku berlindung kepada Allah drpd Syaitan yg direjam
Kita melihat kebahagian itu seperti pelangi, tidak pernah berada diatas kepala kita sendiri tetapi selalu berada diatas kepala org lain

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails