Wednesday, September 21, 2011

Percayalah Padaku Seperti Aku Mempercayaimu

Mengapa aku sangat egois denganmu...
Mengapa sulit bagiku untu mengucapkan tiga kata itu...
Memang aku sangat sulit untuk mengutarakannya namun di hati ini aku selalu mengiakannya...
Aku selalu menyebutnya agar kau selalu dekat denganku...
Memang aku tak mampu mengutarakannya tapi aku berupaya untuk mengungkapkannya dalam bentuk yang berbeza...

Aku menyayangi mu memang itu memiliki erti yang berbeza tapi bagiku sayang itu lebih bererti daripada cinta...
Aku takut mengutarakan cinta karena aku takut cinta itu hilang membawa dirimu jauh dariku...

Aku takut cinta itu membunuhku jika kau pergi menjauh...
Aku takut cinta itu hilang dariku diikuti dengan kehilangan dirimu...
Aku takut sama cinta, begitu banyak peristiwa yg kulihat yang awalnya membawa cinta namun diakhir malah menyakiti...
Apa adakah cinta begitu???

Sayang, aku mencintaimu tapi aku tak mahu cinta itu hanya sekedar kata2 yang diucapkan dari mulut saja...
Aku mahu cinta itu abadi dan menyenangkan...
Aku mahu cinta itu indah dan tidak menyakiti apapun keadaannya...
Aku mahu cinta itu kompromi dan rela berkorban....
Aku cinta kamu tapi memang sulit bagiku untuk mengutarakannya, aku cinta kamu dengan segenap hatiku dan akan kubuktikan namun tidak dengan kata-kata.....

Aku percaya kamu akan membahagiakan aku karena aku juga ingin kamu bahagia...
Aku percaya kamu tidak akan meninggalkanku karena aku pun tidak akan meninggalkanmu
Aku tidak akan meninggalkan kamu, kamu yang mencintaiku, kamu yang mahu menerima aku apa adanya...
Aku tidak akan melepaskanmu, kamu yang mahu mempertahankanku untuk selalu berada di sisimu...

Percayalah padaku seperti aku mempercayaimu...
Maafkan aku yang selalu ragu...
Tapi aku telah menetapkan hati untuk menerima kamu sebagai teman hidupku...
Cinta kamu dan sayang kamu selalu.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails