Wednesday, July 28, 2010

Yang Patah Tumbuh, Yang Hilang Berganti



Assalamualaikum dan salam Sejahtera....

Dengan nama Tuhan Yang Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani....

Tanggal 28 Julai 2010...Hari ini bermula suatu keajaiban....Adik aku berjaya melahirkan baby girl...Malam semalam berdebar juga jantungku? Dag Dig Dug...Ingin sangat ade org yg dapat berkongsi rasa gentaran ini...hihi...bunyi macam jatuh cinta je kan?...huhu...Org lain sakit aku lak yg berdebar...huk3...Ye la adikku kiranya darah daging aku la tuh...Darah daging sakit...Sedikit sakit pasti jua terasa...Inikan pula melahirkan seorang manusia...Ibarat nyawa di hujung tanduk tuh!...Aku pun gerun...huhu...Kenapa berdebar yer? Aku takut kehilangan adikku...baby dia...Sesungguhnya memang aku takut kehilangan org yg aku sayang...So, aku doakan untuk mereka supaya selamat semuanya...Tepat jam 4.30pg, maka lahirlah seorang bayi perempuan... Jadi mak long aku...huhu.....Hujung minggu ini, insyaAllah aku akan pulang ke kampung untuk melihat bayi tersebut...Dapat makan durian kat kampung tercinta pasti best...hihi..Ops...pasal durian la puloks...Apapun dengan adenyer baby ini...pasti lebaran kali ini lebih bermakna selepas kami kehilangan adik bongsu tersayang, Nur Alyaa' Auny yang telah kembali ke rahmatullah setahun lepas...Semoga Allah SWT merahmati rohnya...Kehadiran cahaya mata umpama muncul cahaya baru dalam kehidupan...Yang hilang sudah tumbuh berganti walaupun tak sama dengan yg hilang...tapi aku redha...Segalanya ada hikmahNya yg tersembunyi...Aku syukuri...Sekian...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails