Thursday, July 22, 2010

Inteam- Rabiatul Adawiyah



"Rabiatul Adawiyah"...Stap Fauzi selalu memanggil diriku dengan panggilan ini...Urmm...Masihku kuingat kenangan di Markas Palapes itu iaitu merupakan sebuah tempat yang mengajarku erti kepimpinanan, kematangan, kesabaran dan kasih sayang...Rindu pula pada teman-teman seperjuanganku, stap2 semua...Terima kasih banyak-banyak...Dengan kamulah banyak kenangan pahit manis tercipta...Bisakah di tempat lain ada kenangan seperti itu lagi? Bisakah???

Selepas habis belajar di UiTM, di kala duka...lagu "Rabiatul Adawiyah" ini selalu menjadi teman setiaku..."Rabiatul Adawiyah"...huhu...Siapalah diriku jika dibandingkan denganmu...Ahli sufi terkenal...yang menumpahkan cintanya hanya pada Ya Rabb...Ya Khaliq...Tuhan yg menciptakan makhluk seisinya...Siapalah aku? Untuk menjadi sepertimu sungguh aku tidak mampu...Oh, terasa kerdilnya diri ini!

Aku insan biasa yang ingin mencontohi akhlakmu Rabiatul Adawiyah...Ku berdoa semoga istiqamahku dalam setiap amalanku diterimaNya seperti Dia menerima setiap amalanmu...

Bisakah kite akan bertemu di suatu masa nanti? Ku rindu untuk memelukmu tapi bisakah aku berada didakapanmu...kerana aku sedar siapalah aku...Apapun, ingin ku khabarkan padamu sememangnya mencintai Allah SWT itulah yang sangat terindah...sungguh indah walau jalannya penuh berliku dan beronak duri...

"Ya Allah, Cintailah aku...Ku sangat memerlukan cintaMu...Ya Rabbul Izzati, dengarlah permintaan hambamu yang sedikit cintanya ini" Amin...Ya Rabbal Al-Amin...

Sekian...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails